Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan de veelgestelde vragen, indien uw vraag er niet tussen staat of is het antwoordt niet duidelijk neem dan contact met ons op!

Account en Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

    Stap 1: klik bij het gewenste artikel op 'Nu bestellen'

    Stap 2: klik op 'deze producten nu kopen' (of op 'nog even verder winkelen' wanneer u meer artikelen wilt bestellen)

    Stap 3: controleer de volgende gegevens van uw bestelling:

    Winkelwagentje
    Hier ziet u wat er in uw winkelwagentje zit en kunt u eventueel een kortingscode in voeren.

    Uw gegevens
    U kunt hier inloggen of een nieuw account aanmaken.

    Levering en betaling
    Maak de keuze uit afhalen in de winkel of bezorgen. Als u voor bezorgen kiest kunt u ook kiezen dit op een alternatief adres te laten bezorgen. Aan de rechterkant ziet u het totaal bedrag van uw bestelling inclusief eventuele bezorgkosten.

    Selecteer nu de gewenste betaalwijze.

    Stap 4: Als al uw gegevens correct staan weergegeven, klikt u op 'ga verder na bevestigen'

    Stap 5:Controleren hier alle gegevens nogmaals en maak uw bestelling definitief door op 'Ja bestelling nu afronden' te klikken.

  • Waarom een account aanmaken?

    Om een bestelling te plaatsen bij Vismania heeft u een account nodig. U kunt ervoor kiezen om direct te bestellen en tijdens het bestelproces een account aan te maken. Volgt u dan de stappen zoals aangegeven op uw scherm. Ook voor volgende bestellingen kunt u dit account gebruiken.

  • Waar kan ik een account aanmaken?

    Om een account aan te maken, klikt u rechtsboven op de pagina op Registreren.
    Nu kunt u uw gegevens invullen. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.

  • Hoe wijzig ik mijn gegevens?

    U kunt zelf in uw account altijd uw gegevens wijzigen. Dit zijn gegevens zoals uw naam, e-mailadres en bezorgadres.
    U kunt als volgt uw persoonlijke gegevens wijzigen:

    Stap 1:
    ga naar inloggen en log in met uw e-mailadres en wachtwoord
    Stap 2:
    klik op het kopje 'Mijn gegevens'
    Stap 3:
    wijzig hier uw persoonlijke gegevens en/of e-mailadres

     

Bezorgen & Afhalen

  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

    De bestellingen die bij ons gedaan worden, worden bezorgd met DPD, GSL of DHL.
    Er wordt verzonden van maandag tot en met vrijdag en de zending kunt u volgen door de verkregen track en trace.

  • Waar en Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

    U kunt de door u bestelde artikelen ophalen als u hier voor een bevestiging mail heeft gekregen.

    U kunt deze dan halen in Alphen aan den Rijn:
    Van Foreestlaan 10
    2404 HC
    Alphen aan den Rijn 

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

    Bij alle artikelen in onze winkel staat een indicatieve levertijd aangegeven. Alle Artikelen die u kunt bestelllen hebben wij op voorraad. De Artikelen heeft u in Nederland meestal de volgende dag in huis wanneer u op een van onze werkdagen bestelt voor 15:00 uur.

  • Wat is een Track & Trace code?

    Wanneer uw bestelling de status 'verzonden' heeft, een Track & Trace code. Als u op dit nummer klikt of dit nummer invult op de site van DPD, dan kunt u zien waar uw pakket zich bevindt in het bezorgtraject.

  • Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen.

    In uw account kunt u zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.

    Als uw bestelling in uw account de status 'verzonden' heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet DPD in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Als u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.

  • Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en Belgie?

    Onze verzendkosten zijn voor met afleveradressen in Nederland € 6,99 en België € 7,99 per bestelling.

    Onze verzendkosten zijn voor Specialepost met afleveradressen in Nederland en België € 15,00 per bestelling.

    Wanneer u de bestelling terugstuurt, zijn deze kosten voor u.

Garantie en Reparatie

  • Heb ik garantie op mijn artikelen?

    Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van uw artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

  • Hoe weet ik wat de termijn van de fabrieksgarantie is van mijn artikel?

    De termijn van de fabrieksgarantie vindt u in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.

  • Wat zijn de kosten van de reparatie van mijn artikel?

    Binnen garantie:
    Wanneer u uw artikel opstuurt ter reparatie, wordt het artikel eerst onderzocht. Als na onderzoek blijkt dat het product gebrekkig is en de normale gebruiksduur niet verstreken is, dan wordt het artikel gerepareerd of vervangen. In geen geval worden u onderzoeks- of verzendkosten in rekening gebracht.

    Buiten garantie:
    Als blijkt dat het product oneigenlijk is gebruikt of de reguliere economische levensduur (afhankelijk van het artikel en de prijs) is verstreken, dan wordt u daarover geïnformeerd. U krijgt een mail waarin wordt aangegeven wat het kost als u het artikel laat repareren en wat het kost als u het artikel ongerepareerd terug laat sturen. U kunt na ontvangst van de mail aangeven of u akkoord gaat met reparatie tegen het aangegeven bedrag of dat u afziet van reparatie en het artikel ongerepareerd retour laat sturen.

    Kosten indien u uw artikel laat repareren:
    Als u het product wenst te laten repareren, komen de onderzoeks-, reparatie-, en verzendkosten voor uw eigen rekening.

    Kosten indien u uw artikel ongerepareerd retour laat sturen:
    U kunt er ook voor kiezen uw product niet te laten repareren. Ook in dat geval komen de onderzoekskosten voor uw rekening. Houdt u rekening met onderzoekskosten tussen de € 40 en € 60 euro.

Betaalmethoden

  • Kan ik via ideal betalen?

    Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

  • Kan ik het bedrag betalen via een overschrijving?

    Dit is mogelijk nadat u de bestelling heeft geplaatst en voor overschrijving als betaalmiddel hebt gekozen volgt u de verdere instructies.

    U kunt het factuurbedrag overmaken op rekeningnummer 400708469 (IBAN: NL95ABNA0400708469 - BIC: ABNANL2A) t.n.v. Vismania in Alphen aan den Rijn. Vergeet niet het bestelnummer/factuurnummer te vermelden. Zo kunnen wij uw betaling snel en correct afhandelen.

  • Kan ik betalen via bancontact/mrcash

    Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Belgie. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank

Retourneren

  • Kan ik mijn artikel bij vismania retourneren?

    Onbeschadigde artikelen kunt u tegen bepaalde voorwaarden retourneren.

    Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen wij u naar de veelgestelde vragen over garantie.

    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Vismania niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een Track & Trace code en bewaar deze goed.

  • Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?

    Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

    U kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen.
    De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling
    Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd.
    Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
    De pakbon of de factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking.
    Aanbiedingen kunnen niet worden geretourneerd.
    Eventuele kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant.

  • Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?

    Als de bestelling weer in ons bezit is wordt het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort.

  • Waar en hoe moet ik mijn artikel retouneren?

    Stuur de bestelling met volledig ingevulde pakbon of originele factuur terug naar:

    Vismania
    Afd. Retouren

    Van Foreestlaan 10
    2404 HC Alphen aan den Rijn
    Nederland


    Uw retourzending wordt in behandeling genomen en het factuurbedrag van het betreffende product wordt aan u geretourneerd. Vismania houdt zich het recht voor om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen.

    Mochten wij de retourzending niet kunnen verwerken omdat bijvoorbeeld niet aan de voorwaarden is voldaan, dan ontvangt u de goederen terug op het oorspronkelijke afleveradres. De betalingsverplichting blijft in dat geval bestaan.

Annuleren

  • Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

    Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:

    Het artikel is toch niet leverbaar.
    De adresgegevens zijn onduidelijk of niet correct.

    Als een bestelling is geannuleerd, ontvangt u het betaalde bedrag terug.

VisMania - De hengelsport speciaalzaak

0 items geselecteerd Prijzen zijn excl. verzendkosten
Registreren | Contact | Over Vismania Hengelsport |